«خوش نمک» با مجریان جدید به شبکه نسیم بازگشت حمایت وزیر فرهنگ و ارشاد از ساخت فیلم سینمایی در خصوص امام رضا (ع) + فیلم موزیک ویدئوی جدید «فرزاد فرزین» برای سریال «قطب شمال» + فیلم مردم نامزد‌های نشان فردوسی را انتخاب کنند بهترین سریال ایرانی شبکه نمایش خانگی معرفی شد + آمار آمار فروش نمایش‌های روی صحنه تئاتر مشهد در هفته‌ای که گذشت (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) تقدیر از ژاله علو در «شب کارگردان» فصل دوم سریال لایواکشن «وان پیس» (One piece) در دست ساخت است + جزئیات جدیدترین حواشی فیلم «بی‌بدن» | شکایت به دلیل سکانس‌های ملتهب چشم به راه افعی واقعی | نگاهی به سریال «افعی تهران» ساخته سامان مقدم نسلی آگاه بدون خلاقیت | کارشناسان درباره ویژگی‌های طراحان گرافیک جوان می‌گویند مروری بر پرفروش‌های کتاب در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) نگاهی اجمالی بر تاریخچه هنر گرافیک در ایران و جهان به‌مناسبت روز جهانی گرافیست دلیل پخش نشدن برنامه «هفت» چه بود؟ اعضای کارگروه «حکیم طوس» معرفی شدند
سرخط خبرها

گفتگو با تهیه کننده «طهورا» که در مشهد ساخته شده و ۲۸ صفر از تلویزیون پخش می‌شود

  • کد خبر: ۸۲۸۳۱
  • ۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۶
گفتگو با تهیه کننده «طهورا» که در مشهد ساخته شده و ۲۸ صفر از تلویزیون پخش می‌شود
«طهورا» در مشهد فیلم برداری شده و قرار است ۲۸ صفر از شبکه دو یا سه سیما پخش شود؛ فیلم کوتاهی به تهیه‌کنندگی محسن لطفی، کارگردانی علی احمدی و نویسندگی افسانه بخشی فرد که بیشتر بازیگرانش مشهدی هستند. در ادامه گفتگو‌ی ما با محسن لطفی، تهیه کننده این فیلم کوتاه، را می خوانید.

ضحی زردکانلو | شهرآرانیوز - فیلم سازان بسیاری از سراسر کشور تمایل به ساخت آثارشان در مشهد مقدس دارند. دلیل این موضوع می‌تواند ظرفیت‌های بالای مشهد برای فیلم سازی باشد، اما مهم‌ترین دلیل بی شک وجود بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) در این شهر است. گرچه با وجود چنین برکتی در مشهد آنچنان که باید سینما و رسانه‌ملی نتوانسته اند موفق ظاهر شوند و به امام هشتم شیعیان ادای دین کنند، اما تلاش هنرمندانی را که با انگیزه تولید اثر با مضامین دینی و مذهبی به مشهد سفر می‌کنند نیز نمی‌توان نادیده گرفت.

آن هم در شرایطی که خیلی اوقات برای گرفتن مجوز‌های لازم با مشکل روبه رو می‌شوند و این موضوع اگر جدی گرفته نشود می‌تواند در بلندمدت سرمایه‌های انسانی و مالی را از شهرمان فراری دهد! نام یکی از تازه‌ترین آثاری که در مشهد فیلم برداری شده و قرار است ۲۸ صفر از شبکه دو یا سه سیما پخش شود «طهورا» است؛ فیلم کوتاهی به تهیه کنندگی محسن لطفی، کارگردانی علی احمدی و نویسندگی افسانه بخشی فرد که بیشتر بازیگرانش مشهدی هستند و داستان فیلم نیز درباره کودک کاری است که حاضر به گدایی و دست فروشی نمی‌شود و در نهایت به حسینیه‌ای پناه می‌برد و مسیر زندگی اش تغییر می‌کند. در ادامه گفتگو‌ی ما با محسن لطفی تهیه کننده این فیلم کوتاه را که اردیبهشت امسال نیز نمایش «ویلچر» را در مشهد روی صحنه برد می خوانید.

درباره «طهورا» توضیح دهید در چه مرحله‌ای است. این فیلم قرار بود اربعین پخش شود، چرا زمان پخش آن به تأخیر افتاد؟

«طهورا» در مرحله تدوین است. بله نظرمان این بود که در ایام اربعین پخش شود. اما به دلیل شرایطی که کرونا برایمان ایجاد کرد پخش آن با تأخیر همراه شد. البته موضوع فیلم مناسب برای دهه اول محرم است، اما باتوجه به عزاداری ۲۸ صفر می‌تواند در این ایام هم پخش شود.


پای رفتن از مشهد مقدس ندارم

مدت زمان فیلم چقدر است و با کدام بازیگران مشهدی در این اثر همکاری می‌کنید؟

فیلم کوتاه «طهورا» بین ۲۰ تا ۲۵ دقیقه است. البته ممکن است پس از پایان تدوین زمان فیلم بیشتر شود. کریم جشنی، علی اصغر لطفی و سحر حسینی از جمله بازیگران مشهدی این فیلم هستند و آتش تقی پور، کیانوش گرامی و ساجده لطفی (در نقش طهورا) از دیگر بازیگران اصلی این فیلم هستند که همراه تیم از تهران آمده اند.

لوکیشن‌های فیلمتان کجا بود؟

خیابان امام رضا (ع)، اطراف گلشهر و روستایی در کلات از لوکیشن‌های این فیلم بوده است و حسینیه‌ای در خیابان امام رضا (ع) که بیشتر ضبط فیلم آنجا انجام شد.

با توجه به موضوع فیلمتان چطور شد که برای فیلم برداری در حرم و خیابان‌های اطرافش اقدام نکردید؟

ما اقدام کردیم، چون قرار بود تیتراژ پایانی فیلم حرکت بازیگران به سمت حرم مطهر باشد، اما برای دریافت مجوز‌ها با مشکلات بسیاری روبه رو بودیم. آنچنان که برخی مسئولان مشهد کمک حال ما بودند، اما در فیلم نامه خوانی کسانی که به ما معرفی شدند برای صدور مجوز با ماه همراه نبودند و نتوانستیم حتی مجوز فیلم برداری برای اماکن و خیابان‌های اطراف حرم را دریافت کنیم و متأسفانه از حرم هیچ قابی نداریم. اگر به ما مجوز می‌دادند به عنوان تهیه کننده بیشتر هزینه می‌کردم و «طهورا» را در سینمای هنر و تجربه پخش می‌کردم.

تاکنون چقدر برای این فیلم هزینه کرده اید؟

بیش از ۳۰۰ میلیون تومان هزینه کرده ام.

با وجود مشکلاتی که یاد کردید باز هم تمایل دارید در مشهد فیلم بسازید؟

قطعا. من کار بعدی ام را هم در مشهد می‌سازم، اما این بار مجوزهایش را از تهران می‌گیرم. کار بعدی من یک فیلم سینمایی و طنز است، درباره یکی از روستا‌های مشهد است که در آنجا زعفران کشت می‌شود، اما آبش از فاضلاب شهری است و مردمش گاز و برق هم ندارند. تا کنون با ایرج نوذری نیز برای بازی در این فیلم به توافق رسیده ایم.


پای رفتن از مشهد مقدس ندارم

این سوژه شما برای فیلم سازی می‌تواند روستا‌های دیگر شهر‌ها هم باشد، باتوجه به مشکلات دریافت مجوز که از آن یاد کردید چرا باز مشهد را انتخاب می‌کنید؟

تنها دلیلم فقط امام رضا (ع) است. من اکنون یک سال است که در هتلی در مشهد زندگی می‌کنم و دیگر نمی‌توانم به تهران برگردم. هر روز به همراه خانواده ام به پابوس امام رضا (ع) می‌روم. حس می‌کنم حضرت من را طلبیده و من وظیفه دارم در این شهر مقدس کار کنم.

مدیریت شهری مشهد با شعار جهان شهر برکت و کرامت و با رویکرد همه خادم الرضاییم. چه زائر، چه مجاور اکنون بیشتر از یک ماه است که کارش را آغاز کرده است. چندی پیش شهردار مشهد نیز در دیدار با سینماگران این وعده را داد از فیلم‌هایی که با هدف تحقق رویکرد یاد شده ساخته شوند حمایت کند. این موضوع چقدر می‌تواند برای ساخت آثار بعدی تان در مشهد برای شما انگیزه ایجاد کند؟

این موضوع واقعا باعث دل گرمی است. من اکنون فیلم نامه‌ای به نام «خون، خاک، شرف» در دست دارم که درباره نوجوانان نخبه و ورزشکاری است که تصمیم می‌گیرند مدافع حرم شوند. داستان فیلم را نمی‌توانم بگویم، اما در راستای موضوعی است که شما مطرح کردید. ما اگر حامی داشته باشیم پیش تولید این فیلم سینمایی را در مشهد شروع خواهیم کرد.

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->